Pohmellist ringlevad müüdid on sama erinevad ja värvikad kui joogid, mis pohmelli tekitavad. Viimaste uuringute kohaselt levib ringi 7 suurimat valearvamust selle ebameeldiva tervisliku seisundi kohta. Valed tegevused pohmelli korral võivad seda aga sootuks süvendada, seega tasub pilk peale visata allolevatele purustatud tõekspidamistele. Edasi...
Rahva seas liigub palju erinevaid tõekspidamisi, mis puudutavad alkoholi tarbimist ja selle mõju ning sealjuures ei teata, mida tasub uskuda ja mida mitte. Märtsikuus tõime teieni sõltuvusainete spetsialisti 10 seletust, milliseid õpetusi tasuks uskuda ja millal on tegemist vaid müütidega. Seekord täiendame neid müüte veel kümne laialtlevinud arvamusega, et alkoholi tarbimine jääks nauditavaks ja ei muutuks valeteadmiste pärast probleeme tekitavaks.Edasi...
"Anna andeks, et seda tegin. Olin siis purjus!" on üsnagi levinud lause peale alkoholijoobes tehtud rumaluste, võetud riskide ja kartmatuse vabanduseks. Aga kas tehtud rumalusi võib ikka alkoholi süüks ajada? Ajakirjas Journal of Neuroscience ilmunud uurimus annab sellele teadusliku vastuse. Edasi...
Kas oled tähele pannud, et alkohol avaldab naistele märksa hävitavamat mõju kui meestele. Naised jäävad purju kiiremini, nad on kauem alkoholi mõju all ning liigse alkoholitarbimise tagajärjed tunduvad olevat palju tõsisemad kui meestel. Miks see nii on? Edasi...
Hispaania ja Itaalia teadlaste tehtud uuring näitas, et maasikate söömine enne või pärast alkoholi tarbimist võivad aidata ennetada maoprobleeme. Teadlaste katse rottidega paljastas, et maasikad kahandasid alkoholi kahjulikku mõju mao limaskestadele ning maohaavanditele. Edasi...
Teadlased selgitasid välja, miks inimesed endale asutuste pidudel häbi teevad ja rumalalt käituvad. Sellised üritused on iga-aastased sündmused, mille tagajärjeks enamasti tavalisest sagedasem punastamine järgmisel hommikul. Nüüd on teadlased leidnud vastuse küsimusele, miks just asutuste pidudel nii sageli piinlikkust tekitavaid hetki ja kohatut käitumist ette tuleb. Edasi...
Võib-olla oled vahel endalt küsinud, kas joomisharjumused ka tegelikult pärsivad lihaste treeningut? Kas reedel pärast tööd sõpradega paari õlle võtmine on tõesti nii kahjulik? Kas kaalu alandamiseks peaksid nüüd üheks-kaheks kuuks alkoholist täielikult loobuma? Või ehk on siiski võimalik, et menüü ülejäänud osade täpse järgimise korral võib nädalavahetusel endale paar külma jooki lubada. Edasi...
Ehkki alkoholil on organismile väga mitmesuguseid farmakoloogilisi mõjusid, on selle peamiseks sihtmärgiks aju. Küll aga mõistetakse veel halvasti molekulaarseid mehhanisme, mille kaudu alkohol aju neuronite tegevust mõjutab. 2010. aasta juunis juhiti alkoholismiuuringute liidu RSA Texase osariigis San Antonios toimunud sümpoosionil tähelepanu viimatistele avastustele alkoholi ja aju prototüüpvalkude vaheliste suhete vallas, millel arvatakse rajanevat alkoholi mõju ajule. Edasi...
AUTS2 on geen, mida on seostatud nii autismi kui ka aktiivsus- ja tähelepanuhäiretega, kuid selle täpne funktsioon on seni jäänud selgusetuks. Ajakirjas Proceedings of the National Academy of Sciences ilmunud Londoni kahe ülikooli teadlaste juhtimisel valminud uuring näitab, et AUTS2 võib olla seotud alkoholi liigtarvitamisega. Leiti, et sellel geenil on olemas kaks erinevat varianti, millest ühe esinemine on kolm korda tavalisem kui teise puhul. Edasi...
Paljud meist on märganud, et just alkoholi juues hakkame me luksuma, mis tekitab palju ebameeldivusi. Suhtlemine on raskendatud ja olenevalt joobeastmest võib luksumine ka muid ebameeldivaid reflekse esile kutsuda. Kuidas luksumine tekib ja mida teha, et sellest vabaneda? Edasi...